Monday, September 6, 2010

lagu raya feveret 2000 & 2009

lagu raye feveret 2000:



masih selalu dengar gak skrg.



lagu raye feveret 2009:




apsal aku masih tak pernah dgr lagi lagu ni tahun ni??


ps: eh dua2 ade raihan kan? ala2 baik plak. sile salam tangan sendiri di depan perut ala2 nasyid 80-an sambil buat muke baik. :P

Saturday, September 4, 2010

crocs warehouse sale

aku tetibe dapat sms dari nombor yg aku tak kenal, kata ade crocs warehouse sale, from 2-5 sept 2010. make telah mengajak ayahsyamiel pegi tengok2 kot2 ade crocs pujaan hati mamasyamiel & ayahsyamiel yg dijual pade harge yg lagi best dari butik.

sebelum pegi dah gugel siap, nak target kasut crocs yg mane dah. harap2 ada.


ni gambar orglain upload. tapi mase turn kitorang pun kene beratur camni gak.


yg ni baru gambar yg aku amek. tapi selepas aku exit dari kedai tu.

komen pasal sale:
- kasut pompuan cuma ade sikit pilihan. yg byk adelah yg super tinggi dia punye heel. aku mmg tak main dah high heels skrg. pakai flat pun lenguh kaki, yg tinggi lagila super lenguh kaki. berite sedih, mamasyamiel tak dpt beli ape2 di sini.
- kasut laki ade lebih byk pilihan dari pompuan. tapi ayahsyamiel tak beli pape gak sbb yg dia nak tu takdek.
- kasut utk budak2 mmg banyak pilihan. syamiel is the winner today.


eh bukan ke pegi crocs sale, tapi apsal byk gile baju? kasut sepasang je? (1 kasut vs 10 lain2)

jawapan kpd soalan di atas: sbb kat tgh2 crocs sale tu ade plak baju baby & toddler. boleh tahan murah. eh tapi ade gak yg dibeli kat kedai lain kat ikano gak.

summary: daripada total harga barang kat gambar last tu, harga utk sepasang kasut tu ialah 35% daripada total barang dlm gambar. murah gile kan yg lelain tu semua?

Sunday, August 29, 2010

roger that!

biase gunekan perkataan 'roger' ataupun 'roger that' bile dapat ape2 arahan?

pernah terfikir kenapa 'roger', bukannye 'roger federer' ataupun 'rafael nadal'?

jawapannye:

pernah belajar radio operator alphabet? biasenye digunekan oleh askar2:

NATO Phonetic Alphabet:
A - Alpha
B - Bravo
C - Charlie
D - Delta
E - Echo
F - Foxtrot
G - Golf
H - Hotel
I - India
J - Juliet
K - Kilo
L - Lima
M - Mike
N - November
O - Oscar
P - Papa
Q - Quebec
R - Romeo
S - Sierra
T - Tango
U - Uniform
V - Victor
W - Whiskey
X - X-ray
Y - Yankee
Z - Zulu

*tetibe teringat kat sorang kawan matrik yg ajo pasal code ni sbb abg dia askar. kitorang suke ajuk dia cakap foxtrot. sbb foxtrot je yg senang ingat. huhu.

ade lagi satu version plak, as below:

Western Union Phonetic Alphabet
A - Adams
B - Boston
C - Chicago
D - Denver
E - Easy
F - Frank
G - George
H - Henry
I - Ida
J - John
K - King
L - Lincoln
M - Mary
N - New York
O - Ocean
P - Peter
Q - Queen
R - Roger
S - Sugar
T - Thomas
U - Union
V - Victor
W - William
X - X-ray
Y - Young
Z - Zero

Bile seseorang dah terima mesej yang disampaikan, dia nak cakap 'Received'. R utk received tu disingkatkan kepada R je. nak sebut R pulak, tengok kat table atas tu, maka disebutkanlah 'Roger'.

sekian, timekasih.

ps: byk mende2 yg kita gunakan tapi kite tak tau sebab ape, kan? thanks to gugel n wiki.

Tuesday, August 17, 2010

Salam Romadhon

Dah masuk hari ke-7, baru nak wish, selamat berpuase sumer!

Sempena bulan pose, aku cadang nak post entry-entry yg baik2 saje. Doakan saye berjaye.


salah satu dugaan di bulan pose ialah menyuapkan syamiel makan. sib baik ni bukan big apple donut. huhu.

Monday, August 2, 2010

@ tawau

aku baru balik dari outstesen kat tawau. tapi atas sebab2 tertentu, aku sebenanye takde ati betul nak gi keje kat tawau ni. padehal 3 hari je.

bile dah balik kl baru aku terjumpe bukti betape aku tak syok outstesen ke tawau:


jangan tanye ini gambar ape. aku pun tatau.


buat penat je aku angkut kamera, tapi sekeping ni je gambar yg aku amik kat sane?



Related Posts with Thumbnails