Wednesday, August 26, 2009

kisah kiut 2: bapakku yg comel

bapa saya bername encik z (macamla susah sgt korang nak tau nama dia apa kan?). dia berumur 72 tahun dan dia sangat hensem macam anak dia.

tapi lately ni bapak saye ade dua masalah utama:
1. pendengaran kurang baik. anak2 dah belikan hearing aid. berkesan gak. tapi dah tak pakai. katenye stok bateri dah hilang.
2. masalah lupa. selain bateri di atas, barang2 yg selalu hilang tak jumpe ialah kunci umah, kunci kete, jam tangan (2 bijik dah ilang) dan lain2 lagi. oh ye, taun lepas, bapakku dengan konfiden telah pegi ke surau utk semayang jumaat pade ari kamis.

alkisah 2 ari lepas bapakku pegi ke kedai kat taman sebelah pada waktu tengahari berjalan kaki. around 500m gak kot jarak dari umah. agak jauh gak la utk org umur 72 tahun. tapi bapakku yg macho mmg suke berjalan kaki pegi beli sokkabar, gi kedai, gi klinik, etc walaupun anaknye selalu suruh naik kete. otw balik ke rumah, bapakku ternampak gerai cendol di simpang balik ke rumah, bapakku terus order & minum cendol di gerai tu. bila dah abis baru dia teringat yg dia tgh puasa...lalu dimarahnya mamak cendol itu "kenapa awak jual cendol ni kat saya..sy puasa tau!" haha tak pasal2 mamak kene marah.

murah sungguh rezeki bapakku dpt makan cendol dgn selambe di bulan pose (jeles nih).

10 comments:

suya said...

umels dan bertuah die...aku salu harap aku termkn big mac..

Nik said...

kalau aku buat cam tu, agak2 kena pelangkung tak ?

Zaff said...

gile kiut perangai bapak awak.. hehehehe.. kem salam pakcik Z ye!

suhanazainal said...

suya:
kalo termakan buffet pun best jugak.

nik:
kalo lupe, nak wat caner kan? so tak kene pelangkung nyer. :P

zaff:
insya allah kite kem salam kat dia ek...mesti kenal punye 'anak rahman rumah hujung belah sana'. heheh.

zulfarina zulkeple said...

hheheheh mmg kiut tingin lak nk tgk

azq said...

alahai.. dah rezeki la tu... hihihi... mmg comel!

Jajadomaq said...

I heart u pakcik Z.... u mmg kiut!

rohamia said...

hahah...sue..kelaka tp kiut kan...sama mcm bapak aku....org2 tua mmg mcm tuh....

suhanazainal said...

zulfarina:
kalo tertengok, jangan repot kat jais plak.

azq:
isk2.

jajad:
tengkiu.

rohamia:
bapak ko pun kiut juge.

KaY FaiZaL said...

kalau kita yang selamba buat macam tu, harus la dah ronda2 naik van mayat. hehehe

Related Posts with Thumbnails