Monday, May 10, 2010

everybody loves suez

tak. ini bukan statement perasan. tapi few years ago, boleh dikatakan ini target aku. bukanla nak suruh org syok kat aku, tapi aku nak sentiasa try to make orang selesa, suka n berpuas hati dengan aku dan ape yg aku buat.

tapi as i grow older, aku rasa macam tak penting sgt nak pastikan semua org suka kita, kita takleh nak puaskan hati semua orang. tak semua orang suke kita, n tak semua orang tak suka kita. apepon, buat baik je la ngan semua orang, kalau ada yg tak puas hati jugak, sekati korang la.

panjang lak intro. aku sebenanye nak citer yg aku layann sangat ngan sitcom everybody loves raymond (ELR). sejak 2003 kot, sampai sekarang, masih lagi my favourite sitcom. walaupun kat star world asik ulang2 yg lama2 pun takpe, boleh je tengok.


pastu sejak 2003 tu jugak, aku selalu nak jadik cam raymond. tu yg sallu berangan nak semua orang suka kat kita tu. pernah berangan nak ada sitcom sendiri ‘everybody loves swana’ pun ade. tahpape tah.

pastu, bile aku dah berfamily sendiri, tetibe aku terperasan something….

EH EH, LIFE AKU SEKARANG PUN CAM EVERYBODY LOVES RAYMOND LAA..!

hmm...nak sangat everybody loves sue, hamikk.

1. paling obvious, aku tinggal berjiran ngan parents aku. kalau raymond tinggal seberang jalan umah marie ngan frank, kitorang lak tinggal kat satu jalan yg sama ngan parents aku, beza beberapa rumah jek.

2. raymond & debra boleh jenguk kalau2 their parents are coming to their house…siap ada aktiviti mengemas rumah secara slow-mo, campak segala mende, termasuk their twins, begitu jugak kitorang. tapi biasanye atoksyamiel yg rajin datang mengejut2 ni. (eh tapi kitorang takde twins, adekah akan ada? wallahualam).

3. raymond ade 2 beradik je, dia ngan robert. ok tak sama ngan aku. aku 8 beradik. tapi. sebelum aku kawen (2007), semua abang2 dah kawen, n cuma tinggal 2 orang je dalam adik badik yg tinggal ngan makbapak, iaitu aku ngan kakak aku. so bila aku dah kawen n pindah umah yg dekat tu, tinggalla parentsku dan kakakku. sangat macam robert kan?

4. tapi 7 bulan lepas tu, kakak aku pun kawen. tapi skrg robert pon dah kawen ngan amy. same gak kan?

5. tapi skrg ni aku cam dah konfius sikit aku nak jadik raymond ke debra, sbb aku lebih selalu jerit2 kat syamiel, sangat macam debra. heheh. tapi aku rasa aku lebih cam raymond, sbb cam blur n lurus. biasanya ayahsyamiel yg cam debra, betulkan ape yg tak betul pd aku. huhu.

6. yes, bapak aku ade sikit cam frank barone, stubborn masculine personality. iyelah, orang zaman dolu2 memang camtu kot. ;-)

7. mak aku, macam marie, pantang dengar anak sakit/demam, mesti masakkan ape2 yg patut n bagi kat kitorang. heheh.

8. my parents in-law, macam citer ELR gak. tinggal jauh. kadang2 datang melawat.


tapi ade gak yg tak sama:
1. my parents takde lak pilih kasih kat aku macam raymond. same jek semua.
2. mak aku lak takdela over macam marie yg salu gaduh ngan menantu.
3. dlm ELR, parents debra dah tak kamceng dah, tak sama ngan my parents in-law, sbb mereka ni sangat loving-loving. mebi sbb generation tak sama ngan parents aku kot. ;-)


moral of the story, take all matters positively. tinggal dekat ngan parents ni mmg kurang privacy, tapi bagus gak, dapat selalu jumpa makbapak. ustat kata dapat tengok muka makbapak pun dah leh dapat pahala. kann.

5 comments:

helomynameisjaye said...

ada sesape dalam family yg mcm abang Amy tak?bela kucing dan creepy?hahahahha..this is a funny post ^________^

suez said...

jay:
jap ek. robert = akak aku. amy = abg ipar aku. abang ipar aku ade sorang adik pompuan...yep umah dia ade berpuluh2 ekor kucing. tang creepy tu aku tak sure plak. ;-)

Che Kay said...

heheheheehe i like!!!!! aku pon nak jugak masuk sitkom ko. kalau aku join pon mesti utk satu episod je. hahahaha jumpe ko pon bape tahun sekali baru nak nampak mata dan hidung. hehehehe

suez said...

chekay:
eh meh la, aku jemput ko buat special appearance. ala2 brad pitt masuk friends gitu! :P

Che Kay said...

hahahahaha tak sesuai langsung dengan pelakon yang dibuat contoh. hahahaha

Related Posts with Thumbnails