Wednesday, July 28, 2010

ade lagi ke org forward email2 tak logik?

EMAIL1:


Subject : Waterfall at Sungai Jagong (Kedah, Malaysia)

1st sender tulis: Korang betui ke kat KEDAH ada this waterfall
Aku nak pegi joMMmm…..

2nd sender tulis: aku tak tau pun kat kedah ada ni..cantik siutt...

suez tulis: Dear all,

the waterfall at Sg Jagong email is not true. it is actually in croatia. (sapela org malaysia yg start buat cerita tu...sabo je la).

refer this site: http://en.wikipedia.org/wiki/Plitvice_Lakes. tq.

===> tidakkah terasa waterfall tu terlampau cantik utk duduk kat mesia? n gambar tu mmg tak nampak mcm kat mesia ok.



EMAIL 2:

Subject: Berita dari Masjid Nabawi

email ni berleluasa in 2004-2006. aku malas nak copy paste, panjang gile, dan aku pasti ramai yg dpt email nih. memule cerita pasal seseorang tidur kat masjid nabawi pastu bermimpi rasulullah saw berpesan kepadanye. aku taknak komen ape2 pasal pesanan tapi ade plak kene send kat 20 orang pastu kalau tak hantar, bleh dpt bencana.

dlm tu ade gak tulis 'Tun Datu Mustafa Mantan Menteri Sabah Malaysia, dipecat dari jabatannya karena beliau lupa setelah menerima surat ini, tidak menyebarkannya, kemudian beliau ingat surat ini, lalu beliau menyalinnya dan menyebarkannya sebanyak 20 lembar. Beberapa lama kemudian beliau dilantik kembali menjadi menteri Kabinet'.

===>
dah ramai yg kutuk email2 yg pakse org fwd2 ni, tapi yg buatkan aku marah ialah kenapa tahun 2010 ni pun aku masih dapat email camni?! pastu sender tu plak ialah kawan aku yg berpendidikan tinggi plak tu. adehh. oh mase dpt email ni dulu, aku tak paham ape maksud 'mantan', tak pernah digunakan pon. ;-P



EMAIL 3:

Subject: Keajaiban Tulisan Microsoft Word

1. Buka Microsoft Word korang.
2. Taipkan dalam huruf besar, Q33 NY

Q33 NY ni adalah number pesawat yang melanggar World Trade Centre.

3. tukar saiz font tu kepada saiz 48.

4. Korang highlightkan Q33 NY tu kemudian tukar kepada font WINGDINGS.

Apa yang korang nampak? Allahuakbar ..menakjubkan..kebesaran Allah S.W.T

sesungguhnye benda ni dah lama wujud tanpa sesiapa yang menjangkakannye ...



Kelihatan gambar sebuah Kapal Terbang melanggar WTC (menara berkembar tu) ..

kemudian ade lambang tengkorak dan lambang yahudi ...dah cube dan mmg btol............. SUBHANALLAH....

==> rasenye dah ramai buat statement yg kata Q33 NY tu bukan nombor kapalterbang yg langgar WTC, email ni pun dah lama tersebar sejak 2001 sampai few years selepas tu, tapi yg buat aku marah sgt ialah aku masih dapat lagi email ni pada bulan June 2010? adoiyaiii.


* tapi taktau la pulak kalau kat kedah memang ada waterfall yg sebijik macam kat croatia tu, atau Q33NY tu betul2 nombor kapalterbang tu, sebab aku pun gugel jek, bukannye aku betul2 pegi tengok pesawat tu n check nombor dia. wallahualam.

7 comments:

Che Kay said...

email 1:
ok aku serius tak percaya. kalau betul ada, tak ke bodoh kerajaan negeri atau kerajaan persekutuan begitu bodoh tak nak promote tempat secantik itu? (kg aku kat kedah, selama ni tak pernah aku nampak mana2 signboard promote tempat ni)

email 2:
email berangkai ni asal2nya zaman 80an dulu pon ada. tapi dulu pakai surat, siap pos lagi. aku ingat lagi masa aku sekolah rendah dlm 89-90 tu bapak aku ada dpt surat berangkai macam ni. modus operandi dia tetap sama. la ni pakai email pulok. ingat lagi pesan bapak aku, jangan percaya benda2 macam ni.

email 3:
eh ni baru aku tahu. hehehe

suez said...

che kay:

pasal email 3 tu, aku tau sebab ape ko baru tahu. sebab aku tidak melaksanakan tanggungjawab aku utk memfowedkannye kepada ko. hehehe. nak wat caner, kalo aku fwd kat ko, nanti ko lak tulis kat blog kutuk aku send kat ko email tak logik. hehehe.

Che Kay said...

hehehe betul jugak tu sue. tapi aku tak kutuk kawan2 yang baik hati... btw kalau ko forward pon maybe akan jadi mangsa delete je.ihihi.

btw, nanti bile syamiel besar ko jangan pulak jadi macam mak Mohd Khairuddin ye. sian Syamiel. ehehehe

suez said...

kay:
sapo pulak mak mohd khairudin ni?

Che Kay said...

tu la mak yang paling famous kat youtube la ni. hihihi

suez said...

kay:
kakakaka tergelak sorang2 aku tengok video makcik tu. gile cool. hurm...adekah aku pon akan jadik camtu nanti? beware syamiel....

thanks kk. kalo ko tak bgtau, aku taktau lgsung psl dia. hehehe.

tapi aku heran ape kaitan mak mohd khairuddin ngan email tak logik?

Che Kay said...

memang tak de kaitan. kan itu sekadar pesanan penaja utk ko. hehehe. aku kesian kat syamiel je kalau2 ko pon jadi macam akak tu. hehehehe

Related Posts with Thumbnails