Tuesday, May 15, 2012

come home to good lasagna

2001-2004

setiap kali makan lasagna, mesti secara automatik akan mengcomparekan dengan lasagna feveret aku dan encik jebi. di kala asik keluar makan menghabiskan duit ptptn dulu.

dia ade beberapa outlet gak la kat mesia ni. tak sure sangat. first time pegi kat subang parade ngan suya. tp mase tu tak mkn lasagna. makan ape tah tak ingat.

pastu gi kat midveli ngan encik jebi, termakan lasagna dia. pastu terus la asal pegi midveli dengan duit byk je, mesti gi makan lasagna situ. huhu duit byk ke? masa student dulu, kira banyak la. RM13 lebih kot. mana nak dpt harga camtu sekarang (aku sudah mula bercakap macam org tua2. sibuk dok compare dulu ngan sekarang).

tapi aritu pegi midveli, sedey sbb restoran tu dah takdek. :-(

so sudah lama la kami tidak menikmati lasagna sedap itu. padahal dah tau dah yg walaupun dah tutup kat midveli, ada je outlet lain kat one utama ngan subang parade....

~ ~ ~

2012

memandangkan kat opis ni leceh nak gi makan, semua kene keluar jauh2, baru2 ni aku ngan jiran sebelah kat opis ni telah mengorder lasagna secara online. free delivery ke opis.


rm15 utk lunch di opis. rasa okla. bolehla.



tapi kalau dok asik kata 'bolehla' je kan, mulala rasa nak carik lasagna yg sedap.

maka balik aje dari keje pada hari yg sama, tak sempat sampai rumah, terus ke subang parade...




come home to good lasagna.


harga dah mahal sikit dari dulu. RM18++ rasanya. tapi memang sedappp.

malamnya, kami tidur dengan lena + kenyang.

restorannya, tentunya Dave's Deli.
memang betullah 'come home to good food'!


ps: sedap di tekak saya tak semestinya sedap di tekak anda. sedap di tekak anda tak semestinya sedap di tekak saya. tapi kadang2 sedap di kedua-dua tekak.  ;-)

1 comment:

azq said...

iyer.. taktau pun ada lasagna yg sedap kat dave's deli (dulu selalu pegi MINES - makan kat dave's deli) nanti boleh cuba :D

Related Posts with Thumbnails