Friday, May 4, 2012

the syariah compliant hotel

short getaway!

unplanned holiday selalunya menjadik kan....

tibe2 rasa nak gi jalan2 kat tempat dekat2 je, so cam biasa, destinasinya ialah PD!

dah namanya unplanned holiday, so takdele booking2 hotel bagai. redah je. seperti biasa, dok call hotel sana-sini, penuh. masuk hotel, penuh. (satu hotel je masuk, lain semua call jek). akhirnya ada gak yg bila call, dia kata kosong. tengok kat website dia, nampak cam hotel baru, website pun simple gilos. dalam tahun 2012 ni, ada lagi rupanya website simple gitu. tapi takpela, dimaafkan, sebab hotel baru kan...

lepas check-in, tengok kat tagline hotel dia 'THE SYARIAH COMPLIANT HOTEL'. wahh...menarik.

keluar2 lif je, banyak frame2 ayat2 quran etc. bagus2. tak pernah pegi hotel gini.


last minit, maka tak berjaya dapatkan katil king. huhu.



kalau dah syariah compliant hotel, tak perlulah call housekeeping utk minta sejadah. dah memang ada di lemari.



layan katun...sambil banyak kali mintak nak gi pool.



first time syazwan masuk pool. happy jek (bukan salah caption gambar, memang takde gambar kat pool. hehe)



kat meja coffee house, siap ada doa makan.


eh lupa lak nak bgtau nama hotelnya: it's klana beach resort.


tak sabar nak pegi planned holiday pulak.....


 

Friday, April 27, 2012

Birthday Bash December 2011

2011? hahaha cerita basi dah 4 bulan lepas...tapi nak gak masuk blog.

sebabnya: digit depan umur tu dah tukar nombor lain. huhu rasa tua okeh. dah kena start minum berrygen.  ;-)

menjadik org umur 30-an, hmm takde ape beza pon? cuma dah makin byk tanggungjawab. n selalu rasa tak cukup masa (dat's y lah update blog pon cerita2 basi jek).

last minit plan nak buat makan2 kat my place. ekceli yg teruja nak buat makan2 ialah my sista yg sentiasa nak celebrate birthday anak2 dia dgn meriah, maklumla dah ada segala kelengkapan birthday party kan. so tak pasal2 maksu kene join sama.

n first time gak ni jadi host event di rumah sendiri. huhu.


table setting. tema smurf.



last minute plan, takde nak order2 cupcake nye. beli muffin je kat pasaraya. (elleh macamla kalau plan awal pun, akan beli cupcake? kitorang kan bukan peminat cupcakes? hehe)



kumpul ahli keluarga. biasala mesti tak cukup korum punye. tv: wajib tayang movie smurf all-day long. tema smurf katanya.



 tiga org peniup: hazman & humaira for their birthdays, syamiel wakilkan mama. hafiey berdukung lagik.



blue velvet cake by kaknisah. Hafiey 29 Dec, Rara 30 Dec, Hazman, 21 Dec, Maksu 19 Dec. saje la tu letak 3 lilin kecik + 1 lilin besor :p

Sunday, April 15, 2012

hari kraf kebangsaan 2012

hari kraf kebangsaan (hkk) ni dah ada since 2003 lagi tapi mcm tak amik tahu je. kalau tertengok iklan dia pun mungkin aku buat2 tak nampak jek. tapi sejak terdatang ke event ni tahun 2010 arituh, terus rasa cam "eh best gak eh? apsal tak terpikir nk dtg before nih?"

shopping pun byk pilihan, harga pun very competitive sbb booth banyak. so takyah pusing byk tempat kalo nak carik brg2 kraf, tunggu je event ni setahun sekali.

kenapa perlu dtg hkk:
1. takde masalah parking. ada shuttle service. bukan van biasa2 aje, mpv canggih2 pun ada.
2. kalau carik batik, takyah gi terengganu/kelantan, dtg sini je sbb peniaga sana semua turun sini.
3. harga sewa booth murah, so insya allah peniaga takkan tekan harga tinggi.
4. kompleks kraf ni besar n cantik. hijauu je. aman damai pdhal kat tengah2 kl.
5. ada live demo masakan, sesuai utk peminat food tasting :P
6. boleh tengok macam2 mende pelik2.
7. ada lucky draw.
8. dpt membantu local business utk berkembang. lagipun produk diorang best ape.
9. sesuai utk jalan2, tak shopping pun takpe.
10. sila datang tahun depan. sbb event ni 21 Mac hingga 2 April 2012 arituh.



live product demo



terserempak ngan abg aku punye mak mertua. achik esiah ni memang famous utk pressed flower arts kat mesia nih.




bersama pressed flower arts yg berharga beribu-riban. achik, nanti saya kumpul duit dulu pastu tempah ngan achik yer!





terbeli samting ngan adik nih





dan terbeli samting juge dgn akak nih




besar tempat nih




ada kraf, seramik, logam, batik, songket, fashion dll




banyak soping ye encik...





salah satu entrance. cantek.



Friday, March 23, 2012

writer's block

blogger pun ade writer's block jugak kan?

eh, ngaku blogger ke? rasa macam tak. aku bukanla blogger sangat. cuma seseorang yg ada blog je.

ok aku sedang mengalami writer's block.

bukan kat belog jek. kat fb pun sama.

tapi kalau kat fb, sebab utama aku dah tak tulis status ialah sbb friends dah semakin ramai. bila dah makin ramai, kena berhati2 dengan apa yg ditulis. bila terlampau berhati2, last2 takyah tulis apa2.

kalau kat belog ni plak, punca utama aku ialah sbb tengah bz kot.

tapi don weri, akan tiba masanya aku akan aktif membelog balik. ni dah ada entry seketul ni kira dah nak start balik la ni.

lalala.

Thursday, February 2, 2012

read & write

hawa dinding yer








korang pernah order nasi kerbau?




juara: ZHULIAN! marilah bersama menyambut ulang tahun ke-50 pada tahun 2039!!!
err sungguh konfiden ye kampeni tu masih wujud pada tahun itu?
Related Posts with Thumbnails