Tuesday, April 20, 2010

tag masak-masak?

(entah kenapa semenjak dua menjak aku suke buat tajuk ada tanda soal?)

Tag masak memasak from kak ain & jellynajal. mule2 ingat cam taknak buat tapi buat jugaklah:


1. Suka memasak?

ikut mood. tapi aku yakin aku lebih enjoy makan berbanding masak. masak pun mende simple-dimple jek.


2. Masakan istimewa anda untuk yang tersayang adalah ... (2 jenis)

semuanye istimewa sampai takleh listkan 2 aje. wahaha padehal sebenarnye takde idea.


3. Makanan istimewa yang anda suka di waktu Raya? Kenapa? (2 jenis)

1. rendang mak aku buat. tapi sejak dah ada menantu caterer ni, mak asyik sub-con keje memasak rendang kepada menantunya. tapi takpelah, asalkan mak tak penat sangat.
2. sayur maman masak lomak bersamo ayam kampung: hanya buleh didapati di kampung moyang syamiel belah ayahnyo kek gemencheh. aku ponah cito kek sini.

4. Kuih raya kegemaran anda dan si dia

cornflakes honey yg aku wat. eh tetibe dah menjawab separuh dari soalan nombor 2. tapi aku rasa sekarang ni dah kurang sedap ar. apsal tah. oh ye, ayahsyamiel suke tart nenas. tak spesifik siapa buat, asalkan sedap.


5. Tayang sikit masakan dari anda.

ni yg den lomah ni:

kan dah cakap, aku cume reti masak mende2 simple je

6. Tag 10 orang rakan ada.
1- jay : memasak cara hollywood?
2- kaykay : aku rasa dia terer bab ni
3- zaff : adekah penganten baru juga masak simple2 macam aku?
4- chucky : leceh tak memasak?
5- nina : memasak ikut nafsu makan yg membara?
6- atun : ha penganten yg ni lagi baru!
7- jajad : yg ni toksah cakap la, siap dah bukak kedai makan ok
8- muza : surirumah mesti terer masak kan?
9- chuop : aritu dia belajar masak ngan bob blumer, siap masuk AFC lagi. mesti terer gak.
10- suya : pun punya nafsu makan yg membara. mesti masak hebat gak.

4 comments:

daisy said...

adeh..
dah la tengah lapar nih..

suez said...

daisy (hi!):
kalo dah lapar, takyah masak2. lambat kang. gi beli je.

helomynameisjaye said...

ok aku fail masak sue.siriyes.tp aku akan buat tag ni.hahahaa

suez said...

jay:
wahaha aku pun cukup2 makan je masak. timakasih kerana sanggup buat tag. gagagaga....

Related Posts with Thumbnails