Friday, October 2, 2009

memberi duit raya kepada highway plus

sapu sawang dulu jap.

huhu...alhamdulillah plan raye berjalan seperti dirancang. malas nak tulis panjang2, letak gambar je lah.


kene prepare duit raye utk anak2 sedare seramai 21 orang. huwaaa...takpela, kire cam ini balas jasa abang2 aku dulu kat aku gak la.


raya day 1: the zainals. ini syif pagi. baru separuh anak2. 4 out of 8. petang punye syif lain plak. obesi punye syif raye ke-13 baru balik.


the only gambar with the three of us
raya day 1 12pm: jom balik nogori. umah moyang syamiel. ataupun atuk kepada ayahsyamiel.


raya day 1 4pm: kat umah moyangsyamiel. hepinye.



raya day 2: food yang buat mamasyamiel rase untung dpt balik gemencheh. masak lemak ayam kampung with sayur MAMAN. sodap gilo dimakan bersamo lomang paneh! seriously. (ini adalah masakan tradisi kat daerah gemencheh)



raya day 3: kat perak. umah kakak kepada opahsyamiel. ataupun mak sedara mamasyamiel. waktu opah2 sibuk update gossip2 terkini, cucu2 sebok try kuih raye.


raya day 4: jejalan umah sedara-mara kat kl.



raya day 5: balik jb umah parents ayahsyamiel. singgah kedai murtabak special kat majidee. kitorg order 6 keping murtabak special (price RM10 - RM11.50). tapi semua utk org2 kl yang mengorder. raya day 6 order, raya day 7 baru dapat. kalo sanggup tunggu, setengah jam baru dapat sekeping sebab queue panjang giler. location: betul2 depan pintu masjid kampung melayu majidee.



raya day 7: balik kl. lalu ayer hitam sebab nak beraye umah kawan2 kat batupahat. singgah beli putu bambu. location. depan sekolah kebangsaan ayer hitam rasenye.


putu bamboo yang sedap (kat kl asyik dpt yg tak sedap je)


singgah tengok sunset kat muar. first time mamasyamiel datang muar since melawat abang kat mrsm mase taun 1989 dulu kot.

kesimpulannye, kami banyak menghabiskan masa kami sepanjang cuti raya dengan duduk atas plus highway. sekian, terima kasih.

5 comments:

KaY FaiZaL said...

wah~~~bestnye~~~

suya said...

syamiel awak kiut!

selamak raye hewei

alia said...

waa...detail n padat...hehehe...sedapnye putu bambu tu sue...hehehe

jellyna said...

tahniah kerana berjaya mengkayakan highway plus, aku memang tak bagi derang sesen pon tahun ni

sya07 said...

uih..mana dapat ang pow upin ipin tu...comeynye...

Related Posts with Thumbnails