Sunday, December 12, 2010

ini betul2 retro: moonshadow by cat stevens

tetibe entah camane, teringat dolu2 aku pernah pinjam kaset kawan, kaset cat stevens. dalam byk2 lagu dalam tu, moonshadow paling aku suke.

alhamdulillah cat stevens dah masuk islam pun dgn nama yusuf islam (lagu yusuf islam lagi best dari maher zain tau). tapi bile bukak comments kat youtube tu, ramai gak kutuk dia sebab masuk islam. lantak korangla, bak kata surah al-kafirun: "wa laa antum 'a biduu namaa a'bud".

tapi best jugak lagu yusuf islam ni dolu2 mase tahun 70-an. dulu mase baru kenal yusuf islam, aku ingatkan dia rock star zaman dulu ala2 metallica camtu ke. rupenye tak. huhu.


2 comments:

chucky said...

metallica sgt la lainnyeee dengan cat steven..ko neh....

suez said...

caki:
hehe tu dolu2 mase mule2 tengok berita pasal cat stevens jadik yusuf islam. dia ckp cat stevens tu rock star. so aku bayangkan dia ganas cam metallica dll. huhu maafkan saya ye bro yusuf. ;-)

Related Posts with Thumbnails