Saturday, June 6, 2009

apekah kaitan antara qwerty keyboard dan celcom 3g?

aku takde idea nak tulis ape.

biasenye lunchtime jumaat, aku ade mase yg panjang utk menulis. menulis ke menaip? kalo 'tulis' kene guna pen/pensel. tapi kalo blog kene menaip. tapi biasenye org sebut 'menulis blog', tak pernah lak aku dengar org cakap 'menaip blog'. tapi zaman dulu2 dalam 20 tahun lepas, kire hebat je kan kalo kite reti menaip? siap bangga kalau dapat lulus exam menaip tu. skrg, budak 3 tahun pun leh selambe menaip. padehal qwerty keyboard kite ni bukannye ikut turutan kite stadi abcdefg. tapi tak rase susah pun kan?

pernah tanye sape2, kenapa keyboard kite ni turutan huruf dia pakai 'qwerty', bukan 'abcdefg'? aku rase mase kecik2 dulu, ada gak tanya, tapi tak dpt jawapan. Tp skrg baru tau jawapan. Rupenye utk menjaga typewriter punye bar daripada rosak apabile 2 huruf yg selalu digunakan duduk sebelah2. tu salah satu reason la. ada lagi teori2 lain. silelah gugel. boleh je aku nak copy paste info yg aku gugel tp nanti dikata plagiat ataupun blogger copy paste plak. padehal sebenanye aku yg malas. heheh.


Balik kpd tujuan entry aku tadi (ada tujuan ke?). Ok biasenye waktu hero2 muslim pegi solat jumaat, aku akan terperuk kat bilik apdet blog, tp smlm waktu lunch, bos baru (baru masuk unit aku) ajak aku g jalan2 plak. demi taknak menghampakan bos, terpaksa la aku ikut. (ok aku start tulis entry ni petang jumaat, tp skrg dah tghari sabtu pun masih lagi belum publish).
skrg ni aku tgh otw nak ke wedding anak sedara kat tapah. thanks to celcom 3g broadband. aku tak perlu angkut laptop lagi utk akses internet. Dari henfon pun laju je. Caj cuma RM6 utk unlimited access for 24hrs. Rasenye ini the best solution utk aku wat mase ni kot.

Pasal tajuk entry ni plak? Nak jawapan dia? Ntah. Aku pun takde jawapan. Saje2 je. Heheh.

3 comments:

@tune® said...

huh...
xde jawapan??
apekah ko nk kataka yg kalau henpon die pakai abcdefg????

ekekeke..
ntahla..nice info!!

chucky said...

aku tau ape kaittan nye...kasik aku fenin

Marsyithah Khidzir said...

bos nak gi tgk henbeg kat alamanda lakot.....

Related Posts with Thumbnails