Tuesday, June 23, 2009

Dzull de classique

Sejak wedding kitorg 2 taun lepas, soalan yg paling cliché aku selalu dapat ialah sape mekap, sape photographer ngan sape tailor.

Ok aku nak citekan pasal jawapan yg ke-3. Aku tempah baju nikah yg kaler putih tu kat dzull de classique, kajang. Sib baik la mase tgh pusing metro kajang carik barang mase sebelum bertunang, kitorg terserempak ngan dua org budak mmsc yg nak kawen gak, boy & sya (konon2 nak wat link tapi diorg berdua ni takde blog rasenye). mase tu aku pun tanye la diorg dari mana. Diorg jawab nak gi tempah baju kat dzull de classique. Pastu selepas wedding diorg kat kelantan, aku tengok kat gambar aje sebab jauh sangat kendurinye, tapi nmpk baju sya macam cantek aje. So bile nak tempah baju nikah, kitorg pun tempah la kat situ. harga stendet. Lebih kurang sama ngan tempah kat medan mara atau wisma yakin, tapi kualiti baik punye (adakah aku telah mula mengexaggerate cerita? Ah lantakla).

Pastu tau2 mawi punye baju sanding yg jawa tu pun designed by dzull.

Skrg turn syamiel plak nak merasa hasil tangan dzull.


kpd jay, sori aku juge sudah tergolong dalam org yg ko maksudkan dlm entrymu itu. nak wat caner, kalo tempah lambat, sumer tailor takmo terima wo. so bukan salah kami. salahkan mereka. huhu.

10 comments:

helomynameisjaye said...

huuhuhu..aku pahamm.

jellynajal said...

sue, nape tulisan dalam blog ko menjadi kecik, agak sakit mata la membaca. font dulu kan ok?

Che Kay said...

betul tu sue. memang raya lambat lagi. tapi tukang jahet semua dan mula mabuk2 terima tempahan. huhuhu. nampaknya beli lagi baju raya tahun ni. beli ke? gaji pon tak dpt lagi....heheheheh

Unknown said...

jgn risau, saya dah tempah baju last week lagi. takmo jadik mcm last year, tempah lambat, mlm raya baru siap. baju budak2 siap lepas raya. hampeh!

@tune® said...

haha

kang xberaya plak syamiel family

j..jgn mare

suez said...

cbm:
timekasih krn memamahami

jellyna:
kan? sbb aku cume copy paste content dari word pastu publish secara scheduled pastu aku lupa nak preview dulu pastu bile dah published on the scheduled date aku tak sempat nak cek pastu ko pun dah komplen. thanks. dah betulkan.

kay:
nak beli kat mana?

azq: aiyark...patutnye baju budak yg siap malam raya. mak bapaknye lepas raye pun takpe. ye dak?

atune:
j tak mare punye. aku takdela nak menaikkan kemarahan dia pon. ye tak j?

Pya said...

tumpang tanye..
agak2, if tempah baju kurung moden dkt dzull tu berapa ye?
untuk baju nikah

suez said...

opiya onel (hi!):
mase saye buat kat situ dedulu (2007), baju ngan lace camtu rasenye rm180 camtu. harga sangat stendet. tapi skrg tatau la plak harga dia caner. samat penganten baru!

Jessionista said...

kak ina sekarang dah cerai ngn dzull so die da tak keje situ lagi...tempat dia dgantikan dgn pekerja pompuan yg sgt tak friendly sombong n jahitan dia sgt teruk..harga dia pun skrg makin mahal.so,,korang pegilah butik k.ina..kak ina skrg da bukak butik sendiri..,dekat reko kajang..hasilnya lebih memuaskan dan harga jauh lebih murah..

suez said...

jessionista (hi!):
thanks for the info. sedih plak dengar berita ni. kesian kat anak2 dia. kalau ada detail info kat mane location butik kak ina tu, bagitau la yek? tq.

Related Posts with Thumbnails