Tuesday, April 7, 2009

tag kawen2

( tagged by jal )
1. When was your engagement?
03.06.2006

2. When is your marriage anniversary?
05.05.2007

3. How long have you known your spouse?
hurmm....almost 10 years. but we don't have any specific date because both of us didn't remember when did we met for the first time. but it must be somewhere between august 1999 to october 1999.


4. How long did you date before you got engaged?
31st August 2001 - 3rd June 2006 = almost 5 years.
== additional question and answer:
how long did you date before you got married?
31st August 2001 - 5th May 2007 = almost 6 years.
(31 & 5 : Coincidentally, my car registration number is 531)

5. Where did you meet your spouse?
No idea about the exact location. but it must be at kurniawan college, during our matriculation years. we were just best friends. seriously. no feeling2 at all okeh. and both of us supports each other when any of us is in crush with somebody else.

(Jal, aku berjaye menggugel blog2 lain yg ada tag macam ni. so aku jumpe soalan nombo 6. tapi takdela mencabar sangat pun soklan dia)
6. What is your spouse’s full name?
MFBI - Mohd Fadzli Bin Ibrahim

7. Do you have any children?
Yes.

8. How many?
1 for the moment. Muhammad Syamiel bin Mohd Fadzli.

9. Do you have any pets?
Wonderpets? apa yang penting? kerjasama! no, i'm not good with animals.

10. Do you own or rent?
Rent.

11. Do you live in the country, city/town?
Yes, i live in the country (ade ke yg bukan kat country?). a small town.

12. What is your favorite activity you do together?
Jalan-jalan cari makan.
Jalan-jalan cari jalan.
Jalan-jalan window shopping.
Jalan-jalan cari makan (eh dah tulis tadi kan?)

13. Do you have a favorite vacation spot?
Yes.

14. How many siblings do you have including in-laws?
there's 8 siblings in my family & 2 siblings in his family.

15. What mosque do you attend?
Erm...tak ingat nama lah. boleh?

16. Is this the mosque you got marrried in?
At the 'tak ingat nama' mosque? no. we got married at my parents' house.

17. What town is your current address?
cheras

18. Do you work or stay home?
Work. Duhhhh....

19. Where did you go for your honeymoon?
Laguna Redang @ Redang Island. Omg it is really a super duper beautiful island. will go there again one day when our kid(or kids?) is(or are?) able to snorkel with us. maybe he(or they?) can even swim and save mama & ayah yg tak reti berenang nih. hihi....

20. Leave a piece of marriage advice and tagged ur friends.
Marriage advice? hurmmmm....i'm not good in giving advices.

I wanna tag these frenz:
soul
zaff (radio dj ade mase ke nak wat tag? hehe)
kak ain
zakwan
munies
chuop
ayahsyamiel (hehe macam akan dapat jawapan sama je kan?)
azq

wrong number

troot troot....troot troot....

dia: hello, puan....
aku: ye saya?
dia: ini puan az**ah kan?
aku: puan az**ah yg bahagian k**p*r*t ke? bukan. ni suhana. bahagian **.
dia: eh bukan pn az**ah?
aku: bukan. extension saye 6*95, az**ah 6*95.
dia: eh salah nombor (terus letakk!)

halo sister? tak reti2 nak cakap sori ke? tak rugi ape pun kalau say sorry. ekceli aku tak marah pun, biasela salah nombor, aku layan ko baik ok. tapi terus letak tepon? ini boleh mendatangkan marah...!

kepada peneka2 siapakah 'dia', kali ini bukan suya ye. ;P

Friday, April 3, 2009

food review : wendy's

asik dengar kawan2 cerita pasal wendy's. memandangkan kat area umah kitorg(cheras) takde wendy's, jadik ade satu mission utk ke jusco au keramat semata2 nak try makan kat wendy's situ.

1/4 pound burger: 4.5 stars (sedap tapi burger king's whopper is much much better)

shrimp burger: 2 stars (boleh ke ayahsyamiel?)

chilli: memula ingatkan pedas. takut gak nak order. tapi bila makan, where's the chilli?? serupa cam order satu mangkuk spaghetti sauce aje. hihi.

fries: biase2 aje. mekdi lagi sedap. tapi dah lame tak mkn mekdi.

memandangkan ayahsyamiel pun dah nak start membelog, apekate ayahsyamiel lak buat food review, since he is an expert in giving reviews on food. hehehe....

Thursday, April 2, 2009

kenapa dalam dunia ni kene ade org jahat?

kepada org yg pecah masuk umah mak bapak aku pagi tadi:


mak bapak korang tak ajar ke mencurik tu berdose masuk neraka?


tak reti2 nak carik duit sendiri??!


duit tak halal takleh wat makan ok?!


atau nak wat beli dadah??!!


tatau ke mak bapak aku tinggalkan umah tu sbb nak pegi buat amal ibadah kat tanah suci mekah pastu korang suke2 masuk umah tu?!


apela mangkuk sangat korang ni.


pastu dah pecah masuk umah orang, boleh lagi sepah2kan barang dalam umah. tak reti2 nak kemas balik?!


double mangkuk.


kalo hebat, pegi rompak umah pengedar dadah ke, umah perompak bank ke, barulah same2 gengster. sama2 duit haram.


ini masuk umah takde orang. masuk tanpa izin.


triple mangkuk.


kitorang tak halalkan ok ape saje barang yg korang curik tu.

mangkuk pun lagi mulia dari korang tau.


ps: anyway syukur gak sbb mase kejadian, takde org dalam umah. kalau ade org, lagi bahaye.

sebulan takde tv

sejak 26 februari lepas, kitorg nyer tv & astro decoder rosak kene kilat.

sebulan tak dpt tengok tv.

pinjam tv buruk bapak aku je. tu pun kadang ade gambar, kadang takdek.

sib baik desperate housewives tayang kat 8tv.

naruto ngan conan pun kat tv3 ade.

tapi ape guna bayar astro kalo tak dpt tengok kan.

dugaan di kala poket kering tul lah.

nak taknak, terpakse beli gak.

huh...naik balik bil keditkad camnih.

sape2 ade job freelance, sila ajak saya join ye. tak kesah la buat flash programming ke, grafik ke, animation ke, illustration ke, storyboard ke, jadik vo talent ke, typist ke, ape saje yg leh bagi extra income. sila ajak. urgent. timekasih.

Related Posts with Thumbnails