Monday, December 22, 2008

berjalan ke pantry sebelah

dept kitorg takde pantry.

so kene masuk dept sebelah punye pantry kalo nak basuh tangan.

masuk2, tengok diorg tgh makan. bau megi kari punyela kuat. sedapp.

sz: wah makan megi.....
akak dept sebelah: megi la, duit bonus dah buat beli buku anak
akak 2: ye la, yuran dah berapa, buku lagi, buku rujukan lagi. yuran upsr rm300 lebih.

bia betul yuran upsr 300 lebih! aku dulu upsr rm5 aje. baru 15 tahun lepas je.

tingat zaman nak upsr dulu. aku mintak rm5 kat bapak buat bayo yuran upsr. pastu abang aku no 3 dengar pastu bagi duit rm5 pastu cakap "nah, yang (kitorg panggil dia yang) bayarkan. kalau ko tak jadik doktor, bayar balik."

huhu skrg aku cumelah pegawai cabuk. tak amik medik pun. caner nak amik, bio tak dpt kredit.

tapi aku belum bayo lagi rm5 abg aku tu. aritu aku ingat nak bayar balik. tapi terpikir balik, kalo aku buat phd, aku tak perlu bayo kan....

tapi bile tu....

hum....

nak berangan sat....

7 comments:

suya said...

aku blaja lame mcm dokte.tp bile abis tak jadik dokte pon.so aku kene bayo balik gak ke

@t00neY r00neY® said...

hahaha..suya..ko kan ke dokte dinding...

suhanazainal said...

suya: ko bayo balik kat aku. buatkan umah aku ok.

atun: suya is Double D : dokte dinding.

catz said...

akak dulu takde bayaran pun FOC ...tapi bukan UPSR la, penilaian dajah lime hehehe ...

suhanazainal said...

catz: err penilaian dajah 5 tu bukan zaman p ramlee punye ke?

chucky said...

makan megi memang setaapppp

suhanazainal said...

caki: megi rawks

Related Posts with Thumbnails