Tuesday, March 24, 2009

2-3 minit aje

caller: hello, may i speak to suhana please?

sz: yes, speaking.

caller: hi suhana, i'm m*s**na from **** bank. i would like to share some privileges for you as a ******* cardholder. is it convenient for you to talk right now?

sz: how long will you take?

caller: just about 2 to 3 minutes?

sz: (hmm...tgh buat meeting minutes ni, sambil tu tgh chat ngan suya, tapi layan je lah) ok, i'm free to talk right now.

caller: ok, first of all, do you prefer me to speak in english or bahasa?

sz: bahasa pun boleh....

caller: ok cik suhana, saya ************** ********************** ****************** ************ insurance ************** khas dan hanya utk pemegang kad ********** *** *************** *************** ** ******* ****************** ************ ye puan?
sz: ok

(1 minute)

caller: ***** dengan kadar premium hanya serendah RM*** sebulan *************** ** ******* ******************. anda akan mendapat faedah2 yang termasuk *************** ** ******* ****************** , *************** ** ******* ****************** , *************** ** ******* ****************** , *************** ** ******* ****************** , *************** ** ******* ****************** , *************** ** ******* ****************** , *************** ** ******* ******************. dan juga *************** ** ******* ******************, *************** ** ******* ****************** , dan sekiranya terjadi *************** ** ******* , nauzubillah ye puan, *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** , *************** ** ******* ****************** .

sz: hmm ok

caller: *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** tawaran ini hanya diberi bagi pemegang kad terpilih seperti puan *************** ** ******* ****************** bukan kepada semua orang ye puan *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** jika puan bersetuju melalui panggilan telefon ini, perlindungan puan akan terus diaktifkan dan puan akan mendapat dokumen polisi dari kami dalam tempoh 2 minggu dari sekarang.

(4 minutes)

sz: uh hmm

caller: sungguh hebat ye tawaran ini puan, *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ******************

sz: (menguap...sambil chatting)

caller: di samping itu ye puan, *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* tak perlu isi borang, tak perlu pengesahan, cuma berikan nombor **** **** serta *** *************** ** ******* sahaja. *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ******************. puan?

sz: ya. (sambil siapkan minutes of meeting)

(10 minutes)

caller: dan juga *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ******************. puan faham ye puan?

sz: ye faham.....

caller: ok puan, jadi saya pasti puan merasakan tawaran ini sangat memberi kebaikan buat puan, jadi boleh beri nombor kad *** ****** dan **** ******* puan, supaya saya dapat aktifkan insurans yang hebat ini utk puan.

sz: err awak tak tanya saye lagi pun saya nak amik polisi ni ke tak lagi?

caller: kenapa puan? adakah puan tidak berminat?

sz: takdela, saya tak cakap pun nak ke tak. tapi dah mintak saya bagi nombor itu nombor ini. saya perlu buat keputusan sekarang jugak ke?

caller: ye puan, tawaran ini hanya sah dalam panggilan telefon ini sahaja. sekiranya puan menolak sekarang, bermakna tawaran istimewa ini tidak akan diberi kepada puan lagi.

sz: (elllehh....dah byk kali dah dapat phone call yg camni...maknanya masih ditawarkan la kannn....)

caller: jadi memandangkan puan hanya boleh menerima tawaran ini sekarang, izinkan saya mengambil data puan untuk saya mengaktifkan polisi puan ye.

sz: err cik m*s**na, saya rasa saya tak berminatlah.

caller: boleh saya tau sebab apa ye puan merasakan puan tidak perlukannya?

sz: sebab saya tak boleh membuat keputusan segera macam ni.

caller: adakah puan merasakan bayaran sebanyak RM*** sebulan sangat tinggi utk puan?

sz: hmm tinggi jugak la.

caller: baiklah puan. jika puan merasa terbeban dgn bayaran sebanyak RM***, saya cadangkan puan mengambil polisi kedua kami iaitu *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ******************. *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** cuma RM50 sebulan tetapi puan hanya akan mendapat *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ******************, *************** ** ******* ****************** ***************,** ******* ******************.

sz: takpela saya tak berminat.

caller: boleh saya tahu kenapa ye puan?

sz: saje2 tak berminat.

caller: saja2. hmm ok. utk makluman puan ye, 85% pelanggan yg kami hubungi semuanya berpuashati dan merasakan program kami ini sangat memberi keuntungan kepada mereka. *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ******************. *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ****************** *************** ** ******* ******************

sz: cik m*s**na, takpe2 saya tak minat.

caller: kenapa ye puan?

sz: ok saya tak suka la u all call saya pastu paksa-paksa saya buat keputusan sekarang jugak macam ni.

caller: ok la puan, terima kasih.

sz: sama-sama.... ;-)

(call duration: 15 minutes. agaknya 2-3 minit tu maksudnya ((2 + 3) x 3) kot)

bosanla, dah byk kali dapat call yg camni, biasanya malas nak layan, so cakap je tengah meeting. nanti esok dia call lagi, ckp tgh meeting lagi, last2 tak call dah. tapi kalau tgh tak bz + baik hati + kesian, layan gak la. tapi semua skrip sama je. tapi sian gak kat caller tu, mesti diorg pun sebenarnye tak suke buat keje camtu kan.

10 comments:

Che Kay said...

kesian ko. kat dia pon aku kesian. kan senang kalau betul2 2-3 minit je. :D

helomynameisjaye said...

betul sue.aku salu kena.muak sangat!bila da camtu aku ckp je aku da ada insuran lain.tu pon sebok2 gak nk offer lagi.haishh

suya said...

hoh..patutla ko camtak konsentet waktu aku gosip td.hihihi....aku kalo call2 yg camtu mesti aku camm emm im bz..sorry..hihi

chucky said...

lenkali pure² tade line

jellynajal said...

nape ko layan dia sue, buat abis air liur dia jer? kering tekak dia bercakap (bajet ko akan tertipu) - namun ko mengecewakan dia..

Unknown said...

saya horror giler kalau dapat call2 mcm ni... rasa annoying sgt2! tidakkkkkk.....

btw, nice background. cute!

suez said...

kay:
hehe aku tak kesah sgt pun sebenanye. kalau aku free, layan je sbb kesian plak. bayangkan kalo kite bekerja di tempat diorg. tapi lagi kesian bile dia penat ckp pastu aku takmo. hehe....

cbm:
yup mmg aku pun slalu ckp dah ada. nanti skrip seterusnya ialah "adalah lebih baik ye sekiranya puan mempunyai lagi satu insurans, puan tidak akan rugi apa2 sebaliknya puan yang akan menikmati keuntungannya...." huh aku dah hafal skrip diorg.

suya:
kalau aku malas, cakap gak bz. tapi kekadang saje rajin. hehe.

caki:
mmg tepon aku tak pakai line pun. hehe. ok2 nanti2 aku try buat bunyi tepon rosak plak.

jellyna:
aku layan sbb aku kesian + tak bz sgt + baik hati. boleh? hehehe....

azq:
hihi sampai rase horror tu. hebat tul diorg ni, mengalahkan freddy kruger (betul ke eja).
thanks. ala background free kat intenet aje. hehe.

.:mUnies:. said...

caller cam ni mmg degil..dh org x berminat ..terima je la..byk gak terima call yg tah ape ape ni

@tune® said...

ntahla..kalao xde customer..cane die nk dapat gaji...
tp da ade 85% berpuas ati..ko yg 15% ler kn?

Muza Nyra said...

ala sue..takyah layan..aku pon sama mcm ko..asyik la terima call mcmni..asyik2 insurans..pastu kalu terasa tinggi byran tu..bole lak dia turun2 kan..hehe

Related Posts with Thumbnails