Thursday, January 8, 2009

mengetag

T&C:

1. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di bawah untuk diletakkan di blog anda.

(psst...kenapa kene spell '3logger'? bukan 'blogger' ke? pastu siapa Cute? kenapa dia bagi award?

contoh: piala seri endon. kita kenal la sapa endon yg dimaksudkan. tapi cute's 3logger (blogger) award, siapa cute?

ade sedikit perasaan tak faham pada nama award tersebut. )


2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

kak ain. dia ex-bos kat mmsc. dia seorang kakak yg sangat cool. kalau dia cool, hubby dia cook. oh ye, diorg ni penganten baru. dia tak pernah marah kitorg directly. tegur pun baik2. dia bongsu. walaupun dah besar tapi masih susah nak keluar malam (mase dia belum kawen. hehe).

suya. seorang buddy mase matrik smpi skrg. byk buat mende2 gile ngan dia. kalau mende2 1st time pun ngan dia. 'last time n taknak buat lagi' punye keje pun ade ngan dia. same ngan aku kuat makan. selalu tak tahan tengok dugaan sale. suke buat muke kiut. eh a'ah kan name award ni cute. dia ade pakcik yg best. kpd single-mingle di luar sana, suya ada seorang abg yg belum kawen. dan juge nenek yg single.

roha. kawan kat mmsc juge. selalu sangat aku duduk satu team ngan dia pojek yg sama. kalu satu senarai tajuk pojek tu, biasenye 'graphic designer: roha, programmer: sue'. good match kot. hehe. yep, paling rapat ngan dia kat mara. minah ni pun antu shopping jugak. dan selalu tukar henfon sbb ilang la, jatuh bawah la, etc..

eh, wat a coincidence, semua org yg di atas ni bongsu. org bongsu ni kiut kot? :-D

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya.

a. bile makan, orang cakap saye makan dengan sangat tekun dan menghayati makanan. sebenanye saye kene kunyah betul2 sbb tekak saye sangat sensitif, senang sangat tercekik tulang, bawang, ikan bilis, etc.

b. suke tengok sitcom berbanding series. sbb sitcom tak perlu follow semua episod.

c. senang terperasan ejaan salah kat iklan tv, banner, signboard, laporan, borang, sokkabar, mane2 je lah. kalau kat iklan tv, kesalahan ejaan tu appear sekejap sgt pun boleh perasan. tapi kalau aku sendiri tulis ape2, ade gak terbuat ejaan salah. biasela manusia, salah org senang nampak, salah sendiri salu tak nampak. ngeh ngeh ngeh. tapi siape2 nak lantik aku qa kan korang punye ejaan? sila contact saye.

d. aku berjalan cam kawad. hihi....

e. ade sedikit low self-esteem. caner nak ilangkan ni hah?

f. adik-beradik semua pakai spek seramai 8 org. kalau korang dtg umah, leh kenal kot, semua muke sepesen. kaler aje ade lain2 sikit.

g. mase sekolah rendah, sgt layan UB40. big mountain pun. oh dulu aku suke reggae rupenye.

h. suke budak kecik.

i. tak suke binatang. tapi kalo binatang tu tak ganggu hidup aku, aku suke. macam kalau yg dalam sangkar ke, kat zoo ke, okla. tapi kalau aku tgh makan kat restoran pastu dok catwalk kat kaki aku tu apa barang beb! aku tak kaco ko, ko jgn kaco idup aku (ditujukan pd kucing2 yg suke sebok dtg kat aku)

j. tak kuat lari. kalau kat skolah ade kene lari2, mesti aku selalu lari2 slow2 kat belakang sekali bersama aishah. tapi walaupun dia tak kuat lari, dia dah jadi dokter skrg. aku pun dokter jugak

la dah 10 dah. tengah bersemangat nak tulis lagi nih.


4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

  1. suya

  2. lina

  3. zakwan (aku konfiden mamat ni malas nak layan tag2 ni punye)

  4. wahdi

  5. atun

  6. caki

  7. papa

  8. jal (kalau dia dah kene tag, boleh tag dia lagi ke? sila buat dua kali)

  9. roha (pun dah kene tag dgn kak ain)

  10. soul (pun kene buat dua kali juge)


5. Jangan lupa untuk melawat blog mereka dan meninggalkan komen yang menyatakan "anda telah ditag - sila layari blog Love Today untuk mendapatkan award anda".

Baiklah.

ape aku dapat lepas buat mende ni? sticker? poster? reward point?

kpd orang yg aku tag, sekati la nak buat ke tak. bukan fardhu kifayah.

3 comments:

bb7ady said...

aku dh wat TAG ini. hehehe

Soulie said...

wahahaha buntu aku nak menjawab soklan2 tag nie

suez said...

bb7ady:
yey ade mende boleh dibace.

soulie:
mentang2 baru kawen, buntu la plak. :P

Related Posts with Thumbnails